9. KARBOĞAZI / MUZAFFER EROL GEZ DAĞCILIK ŞENLİĞİ VE MEDETSİZ ZİRVE TIRMANIŞI

Bir hafta sonu daha yaklaşıyordu. Şehrin gürültüsünden ve boğucu havasından kaçmak için önümde daha önce davetlerini aldığım çok güzel iki etkinlik fırsatı vardı. Bana kalansa seçim yapıp yollara düşmekti.

İlki geçen kış fırtınadan dolayı çıkamadığım HASAN Dağı (3268m), diğeri ise ilk çıkışımı 2012 yılında Karagöl-Koyunaşağı rotasından yaptığım MEDETSİZ (3524m) zirvesi idi. Kötü hava koşulları nedeni ile Hasan Dağı faaliyeti iptal olunca bize Medetsiz yolları gözüktü.

12.06.2015 Cuma günü kulübüm ERDAK (Ereğli Dağcılık Klubü) ile yaptığımız toplantı sonucu 11 kişilik bir ekiple faaliyete katılmayı kararlaştırdık. Aynı günün akşamı kamp hazırlıkları başladı.

Bu arada şunu da atlamamak gerekir; 9. su yapılacak faaliyet Sayın Muzaffer Erol Gez'e ithaf edildi. Dağcılık camiasında herkesçe bilinen M. Erol Gez ilk olarak 1952 yılında Erciyes Dağı'na zirve yaparak bu tutkuyla tanıştı. Daha sonra 95'in üzerinde Erciyes, Munzur'un bütün zirveleri, Cilo'da tırmanış eğitimleri, 27 defa Ağrı tırmanışı yapmış ve zirvesinde 3 gün geçirerek inanılması güç girişimlere imza atmıştır. Yaşayan Efsane Dağcı ünvanı olan Sayın Gez adına yapılan faaliyetin içinde olmak onunla tanışmak bizim için ayrı bir heyecan oldu.

***

Medetsiz Dağı, Bolkar Dağları'nın (Konya-Niğde-İçel illerine yayılmış tektonik dağ sırası) 3524 m. ile en yüksek zirvesidir.

13.06.2015 Cumartesi günü 11 kişilik ekibimizle saat 10:30‘da toplanıp kendi araçlarımızla yola çıktık. Ereğli’den başlayan yolculuğumuz Adana-Pozantı yolu üzerinden Aşağıtekir mevkiine kadar devam etti. Buradan kampın yapılacağı Karboğazı-Akarca mevkiine saat 12:30 ‘da ulaştık. Mevkide bulunan Kuvayi-Milliye Anıtı önünde törenimizi gerçekleştirdik.

Kamp yerinde etkinliği düzenleyen MERDAK (Mersin Dağcılık Klubü) ekibi tarafından sevgiyle karşılandık. Dostlarla kucaklaşıp sohbet ettikten sonra çadırlarımızı kurmaya başladık. Bu kamp alanına ilk gelişimdi, gördüğüm manzara karşısında nereye bakacağımı şaşırdım.

Etrafımız çam ağaçları ve adını bilmediğim bir çok çiçek ve bitkiyle çevrelenmişti. Hele bulutlar ve yaptıkları oyunlar görülmeye değerdi.

Biz çevremizle haşır neşir olurken bir anda başlayan sağanak yağmur ve dolunun altında  kaldık.

Yaklaşık 1,5 saat süren yağmuru izlemek muhteşem bir keyifti.

Ardından gelen tertemiz, mis gibi hava bize neden orada olduğumuzu bir kez daha hatırlattı. Tabi ki yağmur sonrası güneşin yüzünü göstermesini unutmamak gerekir. Sıcak güneş ışığını gören kertenkeleler gibi hemen gevşemeye başladık. Kamp alanında 7/24 sıcak su ve çay bulunması bizim için nimetti.

***

Akşam saat 19:00 ‘da MERDAK ekibi tarafından özenle hazırlanan akşam yemeğimizi yedik. Yemek sonrası Sayın Gez hakkında yapılan slayt gösterisini izledik.

Gece 22:00 ‘de zirve tırmanışı için sessizlik saati başladı, dinlenmek ve uyumak için çadırlarımıza geçtik. Pek uyuyamasak da gece saat 02:00‘de kalkıp zirve hazırlığımıza başladık. 02:30‘da bizi başlangıç noktasına götürecek kamyonlarda yerimizi aldık.

Saat 03:00 ‘de tüm dağcı dostlarımızla zirveye doğru adımlamaya başladık . Bizi yormayan aralarda verdiğimiz 1’er dakikalık molalarla yükselmeye devam ettik. Tırmanış için bütün şartlar bizden yana idi. Havanın güzelliği içimizdeki zirve heyecanı. Medetsiz bizi bekliyordu.

Yavaş yavaş gün ağarmaya güneş yüzünü göstermeye başladı.

Arkadaşlarımızla uyum içinde zirveye giderek yaklaşıyorduk.

Nihayet saat 08:00’de zirveye ulaşabildik. Zirvede bizi sis bulutu bekliyordu.

Ancak dağcı dostlarını görünce bir anda dağıldı ve bütün manzara gün yüzüne çıktı.

Karlı manzaranın tadını çıkarıp beynime kazıdıktan sonra gözlerimi kapatıp derin bir nefes aldım ve adrese teslim ettim. Yaşadığını hissetmek bu olsa gerek.

Yiyecek ve içecek molasının ardından zirve defterini imzalayıp gerekli resimleri çekildikten arkadaşlarla bu heyecanı paylaştıktan sonra saat 09:00‘da dönüş yoluna geçtik.

İyi giden yolculuğumuz sağanak yağmurla biraz zorlaştı. Başlangıç noktamıza gelinceye kadar deyim yerindeyse ıslanmış sıçanlara döndük. Tekrar kamyonlara binip kamp yerimize saat 12:00 gibi ulaştık. 15 dk. soluklanmanın ardından çadırlarımızı ve eşyalarımızı topladık. Diğer dağcı arkadaşlarımızla ve MERDAK ekibiyle vedalaşıp saat 13:30 ‘da dönüş yoluna geçtik.

Saat 15:30 ‘da Ereğli’ye evimize ulaştık. Üstümde yorgunluk ruhumda zirvenin tadı kalarak, diğer maceraları düşünmeye başladım.